Jeżeli zdecydowaliśmy się na bagażnik na rowery zamontowany z tyłu auta, do dyspozycji zostaje nam dach, więc możemy przymocować dodatkowy kufer na rzeczy. W przypadku bagażnika na klapie, odpadają auta z nadwoziem sedan. Ten bagażnik sprawdza się w hatchbackach, kombi lub minivanach. Montaż jest łatwiejszy i szybszy od  dachowego. Pamiętajmy o tym, że tył samochodu jest obciążony i zmienia się jego środek ciężkości. Części rowerów mogą wystawać po bokach, dlatego w kabinie jest głośniej, szczególnie przy większych prędkościach. Montując bagażnik trzeba być ostrożnym ponieważ można uszkodzić szybę lub porysować lakier w okolicach tylnej klapy.

Bagażniki dachowe najłatwiej zamontować na samochodach, kombi, one posiadają fabryczne relingi dachowe. Jeśli auto nie posiada relingów, trzeba kupić cały system bagażowy wraz z bagażnikiem. Warto podkreślić, że najtańsze rozwiązania mogą nie pasować do większości pojazdów i zamontujemy je tylko w najpopularniejszych modelach. Kiepskie bagażniki dachowe mają gwarancje na rok. Dobrze będzie zdecydować się na bagażnik, który jest zamknięty na klucz. Unikniemy kradzieży, gdyż zjedziemy z trasy na obiad do przydrożnego baru. Bagażnik dachowy może przewieść 6 rowerów. Montaż tego bagażnika nie jest skomplikowany, składa się z szyn, na które stawia się rower, montuje się go do ramy, dodatkowo koła przymocowuje się pasami lub taśmami.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.