Współczesne samochody są coraz bardziej najeżone układami elektrycznymi, które uprzyjemniają i ułatwiają jazdę oraz podnoszą bezpieczeństwo. Wszystko jest dobrze, jeśli są sprawne, natomiast gdy pojawi się usterka, może oznaczać bardzo duże wydatki.

Bardzo ważnym układem jest ABS, który wspomaga kierownicę podczas awaryjnego hamowania. Głównymi elementami ABS-u są; komputery  sterujące pracę całego układu , modulator regulujący ciśnienie płynu hamulcowego i czytniki prędkości obrotowej, są umieszczone przy każdym kole, które wysyłają o poślizgu koła. Komputer sterujący, diagnozuje układ jeśli pojawią się jakieś nieprawidłowości, to sygnalizuje kontrolka na desce rozdzielczej. Bez specjalistycznego testera wykrycie usterki jest bardzo skomplikowane, pracochłonne, a czasem wręcz niemożliwe. Niektóre usterki powstają z winy kierowcy. Awaria systemu ABS może objawić się w kilku sposobach, takich jak świecąca kontrolka ABS, wibrujący pedał hamulca lub nie równa praca hamulców.

Przeprowadzenie diagnostyki układu ABS wymaga zastosowania specjalistycznych urządzeń komputerowych, odpowiedzialnego sprzętu diagnostycznego i wykwalifikowanych mechaników. Zwykłe odczytanie kodu i próba wymiany części bez wcześniejszego przeprowadzenia diagnostyki układu ABS nie rozwiązuje problemu, a w niektórych przypadkach może doprowadzić do uszkodzenia drogich elementów układu ABS. Zatem nie pozostaje nic innego jak znaleźć dobrego fachowca do pomocy. Układ ABS służy, aby bezpiecznie skręcać, używając hamulca.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.