Olej silnikowy wymieniamy wraz z filtrem oleju zgodnie z terminami podanymi w instrukcji obsługi pojazdu. Przeważnie powinno się to robić co rok lub gdy samochód ma przejechane 10-20 tyś. kilometrów. Powinniśmy stosować taki olej, jaki zaleca producent silnika. Poziom oleju należy sprawdzić raz na miesiąc i przed każdą dłuższą podróżą, Kontrolę przeprowadzamy na bagnecie pomiarowym , gdzie zaznaczone są granice dolne i maksymalne. Wymiana oleju w silniku, nie jest trudnym zadaniem, można to zrobić na dworze a nawet w garażu. Dolewamy taki produkt jaki jest w silniki, nie można mieszać. Jeżeli posiadasz samochód używany i nie wiesz jaki olej był w nim wcześniej używany, to przed wizytą u mechanika poproś go o ocenę stanu silnika.

Płyn hamulcowy wymieniać powinniśmy co dwa lata. Posiada właściwości higroskopijne, czyli pochłania wilgoć z otoczenia. Zbyt duża ilość znacznie obniża temperaturę wrzenia płynu, może to doprowadzić do zagotowania i zmniejszenia skuteczności hamowania. Łatwo poznać, że płyn jest do wymiany. Ciecz zmienia kolor z brązowo-żółtego na szary. Układ hamulcowy w przeciętnym samochodzie osobowym zawiera około litra płynu. Poziom płynu w zbiorniku obniża się razem ze ścierającymi się klockami hamulcowymi i zaprojektowane jest to tak, że gdyż klocki są zużyte ilość cieczy spada do minimum. Szybki spadek świadczy o wycieku spowodowanym np; przerwami przewodu hamulcowego. Nie powinno się mieszać płynów.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.