Każdy miłośnik motoryzacji słyszał o tym z całą pewnością legendarnym już samochodzie. Auto to było polskim prototypem, którego charakter możemy z całą pewnością określić jako sportowy. Mowa tutaj o Ogarze. Zainteresowanie tym modelem po dziś dzień jest naprawdę duże. Na szczęście mamy możliwość obejrzenia jedynego do dziś zachowanego egzemplarza. Wystarczy wybrać się do Muzeum Techniki i Przemysłu NOT i będziemy mogli podziwiać ten wciąż budzący wielkie zainteresowanie model.
Początkowo model ten nosił nazwę Fiatela, jednak najprawdopodobniej tuż po zmontowaniu już prototypu samochodu, wśród pracowników fabryki FSO powstał konkurs, w którym należało zaprezentować nazwę dla owego modelu. Wygrała nazwa Ogar. Nawiązywała ona do psa, który od lat był obecny w polskiej kulturze i służył przy polowaniach, jako pies gończy. Ogar był wyposażony w silnik o pojemności 1481 centymetrów sześciennych, który był wykorzystywany również w dużym Fiacie. Jednak warto podkreślić, iż ten silnik był wzmocniony i osiągał moc rzędu 82 koni mechanicznych. Źródło: http://autoszkolabest.pl/


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.