Yamaha YZF-R1

Yamaha YZF-R motocykl klasy superbike firmy Yamaha, zaprezentowany po raz pierwszy na targach EICMA w Mediolanie pod nazwą kodową „08R”. Został on całkowicie nowo skonstruowany w celu podbicia rynku bezkompromisowych motocykli sportowych oraz zastąpienia już przestarzałego i nie cieszącego się zbytnią popularnością motocykla Yamaha YZF 1000 R Thunderace. Koncepcją modelu YZF-R1 była ekstremalność był on bardzo lekki (177 kg), a zarazem bardzo mocny (150 KM). W połączeniu z dopracowaną aerodynamiką uzyskano motocykl, któremu pod względem osiągów nie dorównywał wówczas żaden inny.

Cechą charakterystyczną Yamahy R1 są super mocne, a zarazem łatwo dozowalne, hamulce. Pozycja motocyklisty na R1 jest wygodna i ergonomiczna. Idealnie zaprojektowane owiewki, dopasowana szyba i aerodynamiczne kształty zapewniają naprawdę wysoki komfort jazdy. Podnóżki nie za wysoko, rączki kierownicy nie za nisko, niezła osłona przed wiatrem to wszystko sprawia, że na tym motocyklu po prostu kocha się jeździć i nie ma się ochoty zsiadać. Podjeżdżając do garażu, zawsze mam ochotę na jeszcze jedną rundkę po okolicy.

Tylne siedzenie nie zapewnia już takiego komfortu, ale dla pasażera dyskomfort ten może być motywacją do możliwie szybkiego zakupu własnego egzemplarza R1. Sam przewoziłem na tylnym siedzeniu pasażerkę na odcinku 400 km i pasażerka ta nie tylko nie narzekała, ale nadal jest moją dziewczyną. Świadczy to niezbicie o tym, że R1 mogą podróżować dwie osoby. Jazda na tylnym kole na tym motocyklu jest jednak kosztowna. Bardzo szybko zużywające się: tylna opona, łańcuch, zębatki i skrzynia biegów to fakty z którymi musimy się liczyć.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.

Kategoria: Motory