Współcześnie, nie mówimy już na samochody jeżdżące po błocie jako „terenówki, ale jak samochody typu SUV. Jednakże, jest to bardzo błędne określenie, dlatego, że SUV-ami nie da się pojeździć po lasach, czy bardzo trudnym terenie ….. Koncerny produkujące samochody terenowe, zaczęły nudzić stare określenia i nazwały pojazdy 4×4 jako SUV-y. Dla wielu i tak „terenówka” zawsze zostanie samochodem, który jest przeznaczony tylko do terenu. Auto terenowe posiada reduktor terenowy, którego w pojazdach typu SUV zdecydowanie brak, ta część w pojeździe umożliwia właśnie swobodne i bez przeszkód pokonywanie trudnych tras w terenie, takim jak las czy rzeki. Prawdziwa „terenówka” wiedzie dosłownie wszędzie, a SUV-y zostały wy produkowane do jazdy na lżejszym terenie, ale z racji swych gabarytów i pewnie osiągów, dlatego właśnie są niesłusznie mylone z samochodami terenowymi, których w Polsce jest bardzo dużo. Co ciekawe i ważne „terenówka” nie posiada silnika poprzecznego, a pod maską jest zdecydowanie bardziej ubogo, aniżeli w typowym suwie. Minusem tych „sławnych” suwów, jest to, że nie wjedziemy nimi, na jakieś większe wody, co pewnie zmartwi zagorzałych fanów wjeżdżania, wszędzie gdzie się da i sprawdzania w 100 procentach możliwości samochodu. Suwy i terenówki to samochody zaliczane do grupy pojazdów 4×4, czyli napędzane na dwie osie. Wujek kupił Suwa Nissana i używa go do wyjazdów do pracy i z powrotem, co dla mnie jest marnowaniem możliwości tego samochodu, który chciałoby się sprawdzić na wyjeździe po całej Europie. Czasami człowiek żałuje, że chociaż na dwa dni nie może wypróbować takich samochodów.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.

Kategoria: Samochody terenowe