Mercedes klasy E model W213 to luksusowy samochód który zapewnia zarówno wyjątkowe osiągi, jak i komfort podróżowania. Obecnie ceny samochodów używanych tego modelu spadają, a kupno tego auta staje się coraz przystępniejsze cenowo. Jednak warto pamiętać, że utrzymanie tego pojazdu może wiązać się z wydatkami większymi niż w przypadku pojazdów popularnych producentów. W tym artykule przyjrzymy się kosztom utrzymania Mercedesa klasy E na podstawie modelu W213 i omówimy kilka przykładów kosztów typowych usług.
Serwis podstawowy? Drogo, ale nie zabójczo
Podstawowy przegląd Mercedesa klasy E obejmuje wymianę olejów i filtrów, co jest niezwykle istotne dla utrzymania sprawności silnika. Przeprowadzany powinien być co około 20 tysięcy kilometrów, zależnie od sposobu użytkowania pojazdu. Średni koszt takiego przeglądu wynosi około 1800 złotych w specjalistycznym warsztacie, i kilkaset złotych więcej w sieciowych ASO. Warto jednak pamiętać, że koszty mogą się różnić w zależności od regionu oraz warsztatu, który wykonuje usługę.
Wymiana oleju w skrzyni biegów – na tym nie chcesz oszczędzać
W przypadku skrzyni biegów automatycznej wymiana oleju jest również ważnym czynnikiem utrzymania samochodu w dobrym stanie. Skrzynie 9G-Tronic montowane w samochodach tej generacji są czułe na pomijanie serwisów olejowych, a koszt naprawy… no jest dość zabójczy. Stąd warto pamiętać o wymianie oleju w skrzyni biegów co 60 tysięcy kilometrów. Koszt takiej procedury dla Mercedesa klasy E modelu W213 mieści się w przedziale od 2200 do 2500 złotych. Warto zauważyć, że ten zakres cenowy jest orientacyjny i może się różnić w zależności od lokacji oraz wybranego zakładu obsługującego samochody tej marki.
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych to niezbędne zadanie w ramach regularnego utrzymania pojazdu w bezpiecznym stanie. Koszt takiej usługi dla Mercedesa klasy E modelu W213 wynosi średnio od1800 złotych za komplet tarcz i klocków hamulcowych o jakości porównywalnej z oryginałem, lub około 1200-1300 złotych za tanie zamienniki. W przypadku stosowania oryginalnych tarcz i klocków hamulcowych Mercedes możemy liczyć na trwałość na poziomie 70-80 tyś km dla tarcz hamulcowych i 30-40 tyś km dla klocków.
Inne czynniki wpływające na koszty utrzymania
Oczywiście opisane powyżej usługi nie wyczerpują pełnego zakresu czynności serwisowych, które mogą być wymagane dla Mercedesa klasy E. Istnieją również inne czynniki, które wpływają na koszty utrzymania pojazdu, takie jak:
- Wymiana opon – koszt zależy od rozmiaru i marki opon, a także od indywidualnych preferencji kierowcy.
- Naprawa i konserwacja klimatyzacji – cena może różnić się w zależności od rodzaju naprawy, w tym od wymiany uszkodzonych części. W modelu W213 stosowane są czynniki R1234yf/R744.
- Zastosowanie zawieszenia pneumatycznego – w przypadku amortyzatorów pneumatycznych Airmatic awaria jednego z nich wiąże się z kosztem wymiany na poziomie 7000 złotych.
Koszty utrzymania samochodu będą również zależne od indywidualnego stylu jazdy, warunków eksploatacji oraz regularności przeprowadzanych przeglądów i konserwacji.
Podsumowując
Utrzymanie nowoczesnego Mercedesa, takiego jak W213, wiąże się z nieco wyższymi kosztami aniżeli w przypadku marek popularnych. W213 jako model nie należy do samochodów awaryjnych, większość problemów występujących w tym modelu wiąże się z zaniedbywaniem interwałów serwisowych lub stosowaniem niskiej jakości zamienników części. Kupując taki samochód warto jednak zawsze dbać o zachowanie pewnej poduszki finansowej, na poziomie nie niższym niż 5000 złotych, na ewentualne naprawy. To szczególnie ważne w przypadku użytkowników silników Diesla użytkujących samochody w mieście. W takim zastosowaniu często pojawiają się problemy z układem oczyszczania spalin.
Artykuł przygotowany we współpracy z MOTO – Serwis, niezrzeszonym serwisem specjalistycznym Mercedes.
https://serwis-dabrowski.pl