O awarię silnika wcale nie jest trudno. Doświadczony kierowca wie, że do olejów silnikowych trzeba dolać osobny preparat, żeby zadbać o czystość oraz długoletnią funkcjonalność układu napędowego. Ale jaki dodatek do oleju silnikowego wybrać? Na czym polega ceramizacja silnika? Porozmawiajmy o tym przez chwilę.
Preparat do regeneracji silnika
Regeneracja układów napędowych to temat, który wielu osobom kojarzy się z odstawieniem auta do zaufanego warsztatu. A jeśli są akurat kolejki, trzeba będzie na samochód poczekać nawet tydzień… Ostatnimi laty na rynku pojawiło się jednak kilka innowacyjnych rozwiązań, które stawiają sprawę na zupełnie nowym poziomie. Mowa o ceramizacji samochodowej.
To płynna technologia, która znacząco pomaga chronić serca naszych maszyn oraz inne podzespoły. Rzecz w tym, że w skład nowego preparatu do regeneracji silnika wchodzą mikroskopijne cząstki ceramiczne. One podlegają połączeniu dyfuzji z cząsteczkami metalu przemieszczającymi się w oleju pod wpływem tarcia elementów konstrukcyjnych (im dłużej i mocniej pracują układy, tym więcej metalu znajdzie się w oleju). Efektem takiego połączenia jest cienka, lecz bardzo skuteczna powłoka ceramiczno-metalowa, która wypełnia pęknięcia, rysy i ubytki, chroniąc w ten sposób wnętrze naszego pojazdu. Ale to jeszcze nic!
Ceramizacja samochodu nie dość, że zmniejsza zużycie paliwa i ułatwia rozruch silnika zimą, to jeszcze pozwala na jego regenerację… w czasie jazdy. Tak jest, nie trzeba umawiać się z mechanikiem. Wystarczy dolać preparat do oleju wedle wskazań producenta i gotowe. Regeneracja silnika odbędzie się samoczynnie. Bez potrzeby czekania. Bez potrzeby rozmontowywania układów. Brzmi nieźle, prawda?
O jednej rzeczy nie wolno jednak zapomnieć. Dodatek do oleju silnikowego w postaci Ceramizera powinno się wybierać stosownie do maszyny, z jaką ma współpracować. Inny preparat będzie potrzebny do auta miejskiego, a inny do rajdowej wyścigówki.
Dodatek do oleju skrzyni biegów samochodach ciężarowych
I wsparcie oleju przekładniowego w ciężarówkach korzysta z technologii ceramicznej. Oznacza to, że nowoczesny dodatek do oleju skrzyni biegów również zadziała w warunkach codziennej eksploatacji silnika bez konieczności demontażu układu. W skrzyni biegów też występuje tarcie metalu. Może być równie szkodliwe, co w przypadku silnika, więc zabezpieczenie jej równomiernie rozłożoną powłoką ceramiczno-metalową wydłuży poprawne funkcjonowanie mechanizmu. Tego rodzaju rozwiązanie będzie trwałe przez co najmniej 100 000 km. Później trzeba je odnowić.